Zdrowe ciastka bananowo-owsiane

Dzisiaj nam propozycję na nietypowe ciastka. Bardzo smaczne i pożywne, choć nie chrupiące. Robi się je ekspresowo, zaledwie z dwóch składników. Są zdrowe, nie zawierają tłuszczu, cukru ani jajek. Można też pominąć mąkę i dać tylko płatki. Banany bogate w witaminy i sole mineralne bardzo dobrze wiążą ciasto i nie potrzebne są jajka.  Świetna, zdrowa przekąska między posiłkami, do pracy, na piknik. Można jeść bez wyrzutów. Wszystkie składniki są bardzo odżywcze.

Podstawa to: bardzo dojrzałe banany i płatki owsiane. A to, co jeszcze chcecie dodać zależy od Was. Pasują pestki, orzechy, bakalie (np. wiórki kokosowe, płatki migdałowe, słonecznik, żurawina, suszone śliwki lub morele). Najlepiej dodać to, co akurat macie i lubicie. Moje propozycja jest taka:

Składniki*: 

  • 3 małe banany lub 2 duże
  • 5-6 łyżek płatków owsianych (lub innych, np. orkiszowych, jaglanych, żytnich)
  • 4 łyżki mąki orkiszowej lub orzechowej (można pominąć i dać więcej płatków)
  • 2 łyżki pestek słonecznika
  • 2 łyżki pokrojonych orzechów włoskich
  • szczypta cynamonu
  • można dodać wg uznania: płatki migdałowe, żurawinę, rodzynki, suszoną morelę lub śliwkę itp.

* na ok. 15 sztuk

s_3638

Przygotowanie:

Banany miksujemy na jednolitą masę. Wsypujemy płatki i ewentualnie mąkę, a następnie pozostałe składniki, które chcemy. Wszystko razem mieszamy. Konsystencja powinna być raczej gęsta. Jeśli jest za rzadka dojemy więcej płatków. Na blachę wyłożoną papierem kładziemy łyżką ciasto. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 15-17 min. w temp. 170ºC.

s_3656

Spróbujesz?

3 myśli na temat “Zdrowe ciastka bananowo-owsiane

  1. Przepis dla mnie znany ale robiłam w formie batonów czyli wykładałam do blaszki piekłam i kroiłam później batoniki. Pobiłam również z tarkowanym jabłuszkiem z cynamonem rodzynkami i podobne zbożowe z bananem i pestkami dyni słonecznikiem i orzechami . Teraz spróbuję w formie ciasteczek 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz