Sałatka z rukolą, pomidorami, mango i ciecierzycą

Dzisiejsza sałatka powstała z produktów, które miałam pod ręką w kuchni. Takie lubię najbardziej. Nie trzeba specjalnie biegać po składniki. Smakuje świetnie. Nadaje się na śniadanie, kolację, piknik. Można zrobić w słoiku (dodać jeszcze ugotowany brązowy ryż lub kaszę jaglaną, ułożyć warstwami) i wziąć ze sobą do pracy. Sałatka dostarcza pełnowartościowego białka dzięki ciecierzycy, która jest bardzo odżywcza i sycąca, potrzebnych witamin i soli mineralnych dzięki: pomidorom, mango, rukolinatce pietruszki. Natomiast dodatek kaszy lub ryżu dostarczy dobrych węglowodanów, które są źródłem energii potrzebnej nam w ciągu dnia.

s_7722

Składniki na 1-2 porcje:

  • garść ugotowanej ciecierzycy lub ze słoika
  • garść rukoli
  • garść natki pietruszki
  • pomidor
  • 1/2 mango
  • sok  z cytryny
  • oliwa z oliwek
  • sól himalajska
  • pieprz kolorowy świeżo mielony
  • opcjonalnie: brązowy ryż, komosa ryżowa lub ulubiona kasza, jeśli chcemy wzbogacić tą wersję, np. jako danie na lunch.

Przygotowanie:

Mango i pomidora kroimy na mniejsze kawałki, np. w kostkę. Natkę pietruszki siekamy. Listki rukoli mogą być w całości lub większe przerwane na pół. Odsączamy ciecierzycę. Wszystkie składniki sałatki mieszamy. Skrapiamy sokiem  z cytryny i oliwą z oliwek. Dodajemy pieprz i ewentualnie doprawiamy solą.

s_7704

Smacznego:)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s